W dzisiejszym odcinku moją gościnią jest Agata Szulc – CEO firmy Travelist będącej częścią międzynarodowej grupy Secret Escapes – jednego z największych klubów podróżniczych na świecie.
Rozmawiamy o strategii i unikalnym modelu biznesowym Travelist – sterowanego marketplace’u w segmencie turystyki online, który łączy funkcje rezerwacyjne z klubem podróżniczym i magazynu inspiracji. Analizujemy kluczowe aspekty zarządcze: od pierwszych kroków startupu po skalowanie do kilkudziesięciu tysięcy klientów miesięcznie.
Poruszamy też wyzwania i szanse związane m.in. z budowaniem brandu, segmentacją użytkowników oraz generowaniem przewagi w wymagającej kategorii online travel.
W odcinku między innymi:
🔸Jak inspiracja, ograniczona dostępność i aspekt wizualny przekonują użytkowników do finalizacji transakcji?
🔸Segmentacja okazjonalna zamiast demograficznej? – specyfika klienta rynku online travel.
🔸Workation i staycation – jak okres pandemii zmienił trendy wyjazdowe Polaków?
🔸Kampania w telewizji – czy warto w nią inwestować?
🔸Różnica wagi pierwszego i drugiego zakupu z perspektywy lojalności.
🔸Kluczowe KPI firmy Travelist oraz sztuka umiejętnej analizy danych.
🔸Model analizujący ścieżkę użytkownika – personalizacja ofert oparta na zachowaniach i etapie decyzji, a nie tylko na profilu klienta.


