Model biznesowy Travelist: marketplace, klub podróżniczy i inspiracje

Kategorie: B2B, B2C, Marketplace
29 lipca 2025
93 min

W dzisiejszym odcinku moją gościnią jest Agata Szulc – CEO firmy Travelist będącej częścią międzynarodowej grupy Secret Escapes – jednego z największych klubów podróżniczych na świecie. 

Rozmawiamy o strategii i unikalnym modelu biznesowym Travelist – sterowanego marketplace’u w segmencie turystyki online, który łączy funkcje rezerwacyjne z klubem podróżniczym i magazynu inspiracji. Analizujemy kluczowe aspekty zarządcze: od pierwszych kroków startupu po skalowanie do kilkudziesięciu tysięcy klientów miesięcznie. 

Poruszamy też wyzwania i szanse związane m.in. z budowaniem brandu, segmentacją użytkowników oraz generowaniem przewagi w wymagającej kategorii online travel.

W odcinku między innymi:

🔸Jak inspiracja, ograniczona dostępność i aspekt wizualny przekonują użytkowników do finalizacji transakcji?

🔸Segmentacja okazjonalna zamiast demograficznej? – specyfika klienta rynku online travel.

🔸Workation i staycation – jak okres pandemii zmienił trendy wyjazdowe Polaków?

🔸Kampania w telewizji – czy warto w nią inwestować?

🔸Różnica wagi pierwszego i drugiego zakupu z perspektywy lojalności.

🔸Kluczowe KPI firmy Travelist oraz sztuka umiejętnej analizy danych.

🔸Model analizujący ścieżkę użytkownika – personalizacja ofert oparta na zachowaniach i etapie decyzji, a nie tylko na profilu klienta.