W tym odcinku rozmawiam z Marzeną Jaworską, wspólniczką i prezeską Portal Yogi – największego internetowego studia jogi, medytacji i pilatesu w Polsce, działającego w modelu subskrypcyjnym.
Portal Yogi to przykład ewolucji biznesu cyfrowego – od kursu na DVD po kompleksową platformę z 800 różnymi zajęciami. To także studium przypadku budowania stabilnego biznesu subskrypcyjnego bez zewnętrznego finansowania, w którym kluczowym elementem jest nie tyle technologia, co jakość contentu i zaangażowana społeczność.
W odcinku między innymi:
🔸 Jak ewoluował model biznesowy PortalYogi – od jednego kursu na DVD do platformy z 15 000 użytkowników
🔸 Dlaczego content i społeczność są ważniejsze od technologii w produktach cyfrowych
🔸 Błędy cenowe, które destabilizują biznes subskrypcyjny i jak ich unikać
🔸 Prosty sposób na zmniejszenie churnu o 20-25%
🔸 Strategie pozyskiwania użytkowników – od płatnych reklam po program afiliacyjny i ambasadorski
🔸 Jak budować model subskrypcyjny w kraju, gdzie klienci preferują inne formy płatności niż karta


